Kategorier

söndag 16 januari 2011

Bil olycka

Ja du, var ska jag börja? Vilken soppa!! Ny version under den gamla!

På förmiddagen var jag ut med Lissie sen hem och äta lunch, då kom 2 personer som skulle byta 1 av syrrans boa mot 2 st Kungsboa. Så jag var med syrran sen i hennes rum och hjälpte till att städa terrariet och fick samtidigt hålla i vackra Moa:) Blev någon timme framför tv:n sen åkte mamma och jag ner till Jernvallen:D
Utanför ingången till stora läktaren träffar jag 2 gullhjärtan och 1 förälder. Kramade barnen, saknat dom så fruktansvärt. Men jag ska erkänna att de var mina favoriter:P <3 Dom slutade ungefär samtidigt som jag i somras, fruktansvärt att sluta på Solgården. Men det blev inte samma sak när Kajsa och Vickis slutade! Åter till bandyn så är isen i Göranson Arena är trasig för någon strålkastare ramlade ner på isen så spelade Saik bandy match ute på Vallen, nostalgi så de skrek om de! Var hes när matchen var slut, sjungit så mkt med klacken!Vi satte oss i bilen och åkte fram Jernvallen, när vi kommit ut på Årsunda vägen och skulle åka förbi Göranson Arena så sa det pang!!! Vi flög framåt, tur är finns de bilbälte.. mamma börjar skrika för hon blev så rädd, med stapplande och chockade kliver vi ur bilen. Då hade de blivit en serie krock! Snutjäveln hade kört in i bilen bakom oss som i sin tur kört in i oss! Bilen bakom oss tror jag fick någon liten skada på kofångaren och vi såg ingen skada just då på våran bil. Snuten kom ut ur deras bil och frågade hur de gick med oss. Den unga tjejen som körde bilen som körde in i oss var så chockad. Skulle gissa att hon var 19-20år, såg ut som att hon nyss tagit körkort. Men hon blev så chockad så hon skakar och grinar, stackarn! Allihopa fick ont i nacken, polisen tillkallar ambulans men när vi övertygat att de inte behövs så återkallar han den. Polisen tog våra uppgifter och deras chef skulle skriva en skadeanmälan eftersom de var deras fel. Vi blev skickade till familjeläkar jouren som var STÄNGD!! Cp viken! Men vi hade inte tid att åka in till Akuten i Gävle och spendera massa timmar i väntrummet så vi åkte hem. För Happy och Lissie behövde ut och rastas, syskonen var hungrig och pappa skulle jobba natt.
Brorsan gick ut och kollade på bilen när vi kom hem och såg att kofångaren ändras form, får se hur vi ska göra med den saken! Jag tycker att vi ska anmäla de och få de åtgärdat.
Mamma och jag hade ont i nacken hela kvällen och idag känner vi av nacken, ryggen och axlarna.
Så i förmiddags ringde mamma Familjeläkar jouren så vi ska dit 16:20 och få de dokumenterat om vi får problem senare i livet så kan vi få ut de på försäkringen.

Nu orkar jag inte skriva mera!

Nu är det senare: Och när jag skulle gå till Barbro och hämta Lissie så ringde polisen till mamma och vi fick veta hur de gick till. Tydligen så körde bilen bakom oss för snabbt oxh gjorde en tvärnit bakom oss och körde in i våran bil. Sen körde polisen in i deras bil.. Men nu är det dokumenterat iaf, hade en kass läkare på familjeläkarjoren.. tycker jag.. begrep inte vad han sa:S gjorde en snabb koll, tog typ 2 min.. Inte för att jag är rasist eller så, men ska de vara utlänska läkare så ska det prata bra Svenska så man begriper vad dom säger.
Men de var visst en polis chef som ringde oss, en kvinnlig! Bra att de finns kvinnliga chefer! :D Frågade hur de var med oss och sen berättade hon hur de gick till och frågade om vi varit iväg och kollat nacken och ryggen! De gör fortfarande ont ska ja säga, lär nog behöva massage IGEN!! Gah! Men går de inte över på några dagar skulle vi kontakta hälsocentralen! Hoppas de gör de!

1 kommentar:

Percy sa...

usch, det lät inte så vidare roligt. Hoppas det går över med smärtan både för dig och din mor!