Kategorier

lördag 20 november 2010

2012 Supernova

2012 Supernova en Amerikansk Fantasy/Scifi från 2009

Filmen handlar om att för 200 år sedan exploderade en instabil stjärna i en närliggande galax och en supernova bildas. Jorden ligger i linje för att träffas av strålningen och undergången är nära. Men en vetenskapsman har en desperat och farlig plan för att rädda jorden.

Jag tycker att filmen var jätte bra, de hände mycket och spännande. Men såklart med alla fantasy filmer så är det lite overkligt  med vissa delar. Men jag tycker om filmen, men ingen film jag skulle köpa! Men jag skulle kunna se den igen!
Ärligt talat så är jag inte fantasy älskare, men det fanns ingen annan bra film på Voddler så jag började kolla på den. Och sen kunde jag inte sluta titta.


Betyg 4/5
Jag ger den ett högt betyg för jag gillade den, men inte värd en 5:a.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantasy/Scifi är ju inte direkt min favorit. men den lät rätt okej :) får se om man kanske glor på den nån dag :)